Folkekøkken & Foredrag: Poul Erik Skammelsen

15. april kl. 18:00 - 21:30

DK150 – DK300
Portræt af Poul Erik Skammelsen

Oplev en af Danmarks mest troværdige TV-journalister, Poul Erik Skammelsen, i et foredrag om verdens brændpunkter.

Poul Erik Skammelsen er blevet en af de store stjerner blandt nyhedsjournalister – sådan set ikke, fordi han har stræbt bevidst imod det, men simpelthen fordi seerne anser ham for at være en ærlig mand, der formår at gøre komplicerede politiske spørgsmål forståelige.

Han var med, da TV2 startede i 1988. En ny station uden journalister, der mange år havde siddet tungt på de spændende jobs rundt omkring i verden. Der gik da også kun kort tid, inden han befandt sig i sit første storpolitiske brændpunkt under massakren på den himmelske fredsplads i Peking.

I foredraget I verdens brændpunkter tager Poul Erik Skammelsen dig med på en journalistisk rejse verden over, hvor han har befundet sig. Steder og verdensændrende situationer, som størstedelen af os har set i TV – og stadig husker. Flyene, der tørner ind i skyskraberen. Jublende mennesker, der slår hul i Berlin-muren. Studenten og kampvognen på den himmelske fredsplads. Tjetjenske frihedskæmpere i jakkesæt med maskingevær over skulderen. Tsunamien, der rammer kysterne ved Det Indiske Ocean. Billeder vi møder på TV igen og igen. Poul Erik Skammelsen var der, og det fortæller han om i sit tankevækkende foredrag.

Foredraget er arrangeret i samarbejde med LOF Lolland Falster.

Billetter

Spisningen til Folkekøkken & Foredrag foregår på Højskolen Marielyst kl. 18.00 og foredraget kl. 19.30.

Billetter til både spisning og foredrag koster 300 kr. (+ gebyr). Deadline for billetkøb med spisning er kl. 12.00 på dagen. Vær opmærksom på, at spisningen foregår i bedste folkekøkkenstil, hvor man sidder til bords med andre.

Billetter til foredraget koster 150 kr. (+ gebyr). Er der resterende billetter, sælges de ved indgangen til Koncerthuset fra kl. 19.00.

15. april
DK150 – DK300